2014. február 3., hétfő

Csomagoljam? Csomagoljuk!



Fábián Laura



2013. márciusában egy hónapot önkénteskedtem a Kiscelli Múzeumban, a Csomagoljam? időszaki kiállításon. Gyakorlatilag pár hét leforgása alatt belecsöppentem életem első múzeumi gyakorlatába. Korábban a Múzeum honlapján olvastam erről a lehetőségről és szinte rögtön megkaptam a visszajelzést, hogy jöhetek, mert van egy időszaki kiállítás, ahol kellene a segítség.



B. Nagy Anikó kurátorral dolgoztam együtt, aki mindvégig nagyon segítőkész és kedves volt velem. A kiállítás koncepcióját izgalmasnak találtam, mivel a Csomagoljunk kiállítás nem csupán falakra kiakasztott képekből vagy üvegvitrinek mögé zárt szobrokból állt, hanem egy aprólékos munka és igen kreatív látványtervezés gyümölcse volt.

Első alkalommal a Magyar Kereskedelmi Múzeumban segítettem leltározni a különféle csomagolópapírokat, dobozokat és zacskókat − melyek elsősorban a 20. század közepéről származtak − és számítógépre vinni az adatokat. A következő munkám már a Kiscelliben zajlott, a kiállítás katalógusához szükséges tárgyfotózásban segítettem, illetve a tárgyak leltárba vételében és felcímkézésében. Mivel a kiállítás végső fázisában tudtam csak részt venni, ezért innentől kezdve az installáció építésében segédkeztem. A Csomagoljunk alapkoncepciója amolyan „doboz a dobozban” elképzelés volt, vagyis az egész teret speciálisan megvilágított dobozokkal töltöttük meg, és ezekbe kerültek az apróbb tárgyak. Számomra igen érdekes volt, hogy az installáció látványtervezőivel, köztük a Képzőművészeti Egyetem hallgatóival dolgozhattam együtt. Úgy gondolom a csapat nagyon jó hangulatban tudott együtt működni (dobozoltunk és dobozoltunk…) és elmondhatom, igen szerencsés helyzetben voltam, mivel a szervezés több fázisában tudtam részt venni, így beleláthattam az egészen precíz adminisztratív részletekbe illetve a kreatívabb és gyakorlatiasabb területekbe is.



Összességében nagyon élveztem ezt az egy hónapot a Múzeumban, a helyszín hangulata − pont a márciusi havazás idején jártam ki, és a kolostorépület gyönyörűen festett –, és a kiállítás kreatív oldala megszerettette velem a kiállítás szervezést, ezért úgy gondolom, a későbbiekben még szívesen vállalnék ilyen munkát.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése